Wyjazdy > Europa > Polska > Nasz ostatni weekend na Podlasiu
Nasz ostatni weekend na Podlasiu

Jeśli byliście już na Podlasiu, zwiedziliście Białystok, spacerowaliście po Puszczy Białowieskiej i żubry już jadły wam z ręki, ale wiecie, że ten region ma dużo więcej ciekawych miejsc, czytajcie dalej.

Na Wielkanoc pojechaliśmy do wsi Rogowo pod Choroszczą. Wybraliśmy najtańszy dom z kuchnią na Booking.com z widokiem na las, aby ulokować w nim swoją bazę. Chcieliśmy odpocząć wśród budzącej się wiosny, a także przypomnieć sobie kilka ulubionych miejsc, a także poznać nowe. Ciekawe miejsce, bez obsługowe. Tak jak chcieliśmy, mieliśmy cały budynek dla siebie.

Ponieważ pogoda była w kratkę, to zdecydowaliśmy na zobaczenie czegoś nowego i przypomnienie miejsc już nam znanych.

Wybór padł na:

• Rynek w Tykocinie, a w nim synagogę i całkiem nowy zamek królewski XV wieku.
  • Europejską Wioskę Bocianią w Pentowie
  • kładki na Narwi w Narwiańskim Parku Narodowym
  • miasteczko Krynki z jego charakterystycznym rynkiem – rondem
  • meczet w Kruszynianach (obok znajduje się słynna jurta tatarska)
  • domek Baby Jagi pod Hajnówką
  • na koniec miejsce będące esencją spokoju i klasy, czyli restaurację Białowieża Carska

Największe wrażenie zrobił na nas Narwiański Park Narodowy i kładki nad Narwią. Mogliśmy z bliska oglądać początek wiosny na mokradłach, w sposób bezpieczny dla nas i jego mieszkańców (wodnych ptaków i innych zwierząt). Tuż obok siedziby parku znajduje się bardzo przyjemne świeże pole namiotowe, park edukacyjny i wieża widokowa. Już wiemy gdzie pojedziemy latem pod namiot na weekend. 🙂

Domek Baby Jagi w sezonie na pewno będzie bardzo atrakcyjnym miejscem dla dzieci. Bociany do Europejskiej Wioski Bocianiej dopiero się zlatują, za kilka tygodni na pewno będzie tam ruch, jak na autostradzie. Wycieczkę zostawiliśmy kawę Białowieży, w restauracji Białowieża Carska, podpartą bezą idealną. To jest jedno z naszych najulubieńszych miejsc. Piękne wnętrza, doskonała obsługa, urok i klasa. Tym, którzy lubią nietypowe miejsca do spania polecamy nocleg w salonce.

Autku też się podobało.

Teraz mi powiedz, gdzie Ty odnajdujesz swoje Podlasie?